Rahakool on tasuta online pere-eelarve keskkond
mis aitab sul jõuda oma rahaliste unistuste täitumiseni!
mis aitab sul jõuda oma rahaliste unistuste täitumiseni!
Tarbijahinna indeks
238,4
UUDISED JA POSTITUSED
•2012-12-05 01:41:47
UUDISED RAHAKOOLIST > 2013 eelarveaasta lisamine
•2012-03-03 17:56:12
UUDISED RAHAKOOLIST > Importimine Nordea ja Sampo pangast
•2012-02-14 22:44:51
UUDISED RAHAKOOLIST > Rahakooli meediakajastus ja pere-eelarve propageerimine
•2011-06-03 17:30:23
EESTI RIIGIS > Kodulaenu intressimäär 2011 - fikseeritud versus fikseerimata
•2011-02-23 00:44:47
KULUD, TULUD JA KOKKUHOID > Koolitused Rahakoolis
UUDISED RAHAKOOLIST > 2013 eelarveaasta lisamine
•2012-03-03 17:56:12
UUDISED RAHAKOOLIST > Importimine Nordea ja Sampo pangast
•2012-02-14 22:44:51
UUDISED RAHAKOOLIST > Rahakooli meediakajastus ja pere-eelarve propageerimine
•2011-06-03 17:30:23
EESTI RIIGIS > Kodulaenu intressimäär 2011 - fikseeritud versus fikseerimata
•2011-02-23 00:44:47
KULUD, TULUD JA KOKKUHOID > Koolitused Rahakoolis
Oota...
EESTI RIIGIS
9 ideed: kuidas leida tööd 2010?
Siim Lepisk | 2010-01-12 10:39:41 |
Viimase paari kuu jooksul olen oma ettevõttes
otsinud inimesi tööle mitmele positsioonile. Olen tööandja rollis
vaadanud läbi sadu CV'sid ja teinud kümneid intervjuusid inimestega,
kes tahaks töötada digitaalturunduse
agentuuris. Järgnevalt mõned olulisimad õppetunnid ja mõtted tööandja
seisukohast, mida tööotsija tihti ise ei ole läbi mõelnud. Need
kehtivad ennekõike digitaalmeedia valdkonnas, ent on piisavalt
universaalsed mistahes teabetöötaja positsiooni otsingu puhul. 1. Mis on Sinu jaoks tegelikult oluline? Kõik
algab kandidaadi väärtushinnangutest. Mida Sa ise tegelikult
väärtustad? Kas täna on olulisem näiteks raha, meeskond või töö sisu?
Kui raha on olulisim, eksisteerib oht, et ühel hetkel käid tööl vaid
raha pärast, teised tegurid hakkavad rahulolu langetama, motivatsioon
ja töötulemused langevad ning neid saab tõsta üksnes palga
suurendamisega. See aga ei ole meelepärane strateegia ühelegi
tööandjale. Võib-olla on Sulle tegelikult olulisemad mingid teised
väärtused? 2. Ühised väärtused On
kulunud tõde, et inimesi palgatakse tihti nende kompetentside järgi
ning loobutakse nende (ebasobivate) väärtuste tõttu. Kas aga
potentsiaalse tööandja enda väärtused ühtivad Sinu omadega? Ettevõtte
juhtide nimede googeldamine on legaalne taustauuring. Iga kaasaegse
agentuuri juhil on täna oma digitaalne jalajälg - sotisaalvõrgustike
profiilid, avaldatud artiklid jms. Kas see inimene, keda leidsid, on
ikka Sinuga piisavalt sarnaste huvidega? Kui ta Sind EI väärtusta, siis
kas tahad ikka tema juures töötada? Tööandja väärtustab Sind tõeliselt,
kui oled temaga ühel lainel, olles seejuures südamest siiras. 3. Rahal on nüüd teine väärtus Mõned
aastad tagasi kui palgad vaid tõusid, oli kõigil justkui raha nagu
muda. Palgatase Eesti digitaalmeedia sektoris on viimase aastaga 10-20%
langenud. Palgatõusu pole ka enne 2010 keskpaika ette näha. Üksikud
ettevõtted on aga 2008 aasta palgataset suutnud säilitada või isegi
tõsta. Prognoositakse ka töötuse kasvu ka vähemalt 2010 keskpaigani.
See hoiab palgataseme jätkuvalt langustrendis. Kuivõrd Eestis enam
ülemäära raha pole, on raha väljaspool Eestit jätkuvalt, ent samuti
mitte lõputult palju. Tavaliselt on finantsiliselt edukamad need, kes
teevad tööd Eestist väljapoole, kõrgema ostujõuga riikidesse. 4. Kustkohast tuleb Sinu palk? Palk
tuleb alati klientide või investori rahakotist. Kliendid maksavad selle
eest, et tarnija tõstab nende ettevõtte väärtust. Tarnija investorid
maksavad oma töötajatele äri kasvatamise eest. Aktsiaseltside ja
Osaühingute üks oluline eesmärk on lisaks üllastele maailmaparandamise
missioonidele ja visioonidele ka kasumit teenida. Finantskasumit on
muuhulgas vaja palga ja maksude maksmiseks, heade töötingimuste
loomiseks ja pidevaks arenguks ehk uute väljakutsete pakkumiseks. Seega
raha ei tule lihtsalt "kusagilt", vaid see makstakse töötajale välja
mingi eesmärgiga :) 5. Kellele ja kui õiglase hinnaga Sa ennast tööintervjuul müüd? Kas
tööintervjuu toimub inimesega, kes adub midagi finantsidest? Sind
palkavat äriinimest huvitab, et mil moel Sa aitad ettevõttel rohkem
kasumit teenida. Mis on Sinu lisaväärtus meeskonnale ja ettevõttele,
kuhu soovid liituda? Kas ja kuidas oled pärast majandustõusu lõppemist
nii suurepäraselt arenenud, et väärid küsitud töötasu? 6. Mis Sind tegelikult innustab? Iga
tööandjat huvitavad motiveeritud töötajad. Motivatsioon on "innustatud
olemine" - teised saavad Sind vaid innustada, kuid motiveerida saab
igaüks vaid iseennast. Sa lood parimaid tulemusi vaid motiveeritud
olles. Tee endale päris selgeks, mis on Sulle täna olulisimad
motivaatorid. On see raha, meeskond või töö sisu? Miks just selline
palgatase? Miks just see ettevõte ja see positsioon? 7. Motivatsioonikiri eristab Sinu tugevused teistest Enamik tööotsijatest täna veel tugevaid motivatsioonikirju ei kirjuta. Omal ajal on paar headhunter'it
mulle öelnud, et mu motivatsioonikirjad on ühed parimad, mida nemad
iial näinud on. Head põhjendused konkreetse töökoha saamiseks ja oma
tugevuste esiletõstmine ei taga veel kohe võitu, kuid parendavad
märgatavalt Sinu konkurentsipositsiooni. 8. Google on Sinu parim soovitaja Sinu
tegelik CV on Google. Googeldades kandidaadi nime, saab tööandja saab
tihti esimese "reaalse" emotsiooni võimaliku töötaja kohta. Soovitajad
on olulised, kuid nad ei pruugi alati anda objektiivset infot. Google
annab tihti huvitava ülevaate inimeste ("olematust") taustast. Tööandja tahab Su nime googeldades leida infot - näiteks Sinu Twitteri, LinkedIn-i ja Facebooki
profiili. Mulle on näiteks oluline ka iga meeskonnaliikme ausus ja
avatus, seega olen õnnelik, leides Sinu kohta võimalikult palju
objektiivset informatsiooni. Näiteks minu tänaste meeskonnaliikmete
nimesid googeldades leiab otsingutulemuste esimeselt lehelt infot nende
kõigi kohta. Tõeline pluss on aga oma blogi
koos asjakohaste postitustega. Kui blogi ei viitsi kirjutada, siis 160
tähemärgiga Twitteris väljendamine ei nõua ju palju vaeva? Ka piltide
näitamine Facebookis või Orkutis võib omada positiivset mõju. Umbes
95% kandidaatide nime googeldades ei ole ma aga praktiliselt mitte
midagi huvitavat leidnud, mis inimese isiksust kirjeldaks! Kui Sina
oled nende 90% ebahuvitavate inimeste hulgas, siis väikseimgi
digitaalne jalajälg (sotsiaalmeedia profiil) tõstab Sind võidukama 10%
hulka! Olles nüüd läbi mõelnud oma isiklikud väärtused ja
võimalik kasu ettevõttele, võiksid ka Sinu sotsiaalmeedia profiilid
neid väärtusi peegeledada. 9. Paku ise ideid välja Hindan
initsiatiivi nii intervjuudel kui juba enne kandidaadiga kohtumist.
Nimelt võib ka tuttavatel tööandjatel olla huvitavaid pakkumisi,
millest nad ise veel ei tea. Hoia
silma peal oma sõpradel, kes võivad olla potentsiaalsed tööandjad. Mis
saaks olla veel parem müügiargument kui keegi mu sõber või tuttav
ütleb, et "Sain Sinu Twitteri postitustest sellise ägeda mõtte - äkki
saaks Sinu ettevõttes hakata klientidele sellist väärtust pakkuma"? See
näitab nii isiku initsiatiivikust, koostöövalmidust kui ka loovust.
Isegi kui ideest ei kerki kohest äri, saab idee autor kindlasti
tööandja silmis plusspunkte. Me ise loome oma reaalsuse - kunagi ei
tea, mida ühest heast jagatud mõttest võib välja kooruda! Kokkuvõtteks Checklist järgmiseks kandideerimiseks:
|
KÕIK